BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

Dünyada yaklaşık 10 milyon HIV pozitifin ilaçlara erişimi olmadığı için çaresizce ölümü beklediğini, oysa ki tedavi gören HIV pozitif bir kişinin herkes kadar sağlıklı ve uzun bir yaşam sürdürebileceğini...

5 Temmuz 2012 Perşembe

Türkiye'de HIV Tedavi Merkezleri

Türkiye'de, gelişmiş pek çok ülkede olanın aksine HIV/AIDS'e özel klinikler ne yazık ki bulunmamaktadır. HIV enfeksiyonun takip ve tedavisinde gerekli olan testleri sadece belli başlı Üniversite Hastaneleri ve Devlet Hastaneleri yapabildiği için o hastanelerin Enfeksiyon (İntaniye) bölümlerine başvurmanız gerekir. Bu hastanelerin intaniye bölümlerindeki bazı doktorlar diğer enfeksiyon hastalıklarından ziyade HIV/AIDS alanına odaklanmış ve HIV pozitiflerin tedavilerini üstlenmişlerdir. HIV pozitif bir birey olarak yaşam boyu  3 er aylık aralıklarla kontrollerinizi yaptırmanız gerekeceği için kendinize en yakın hastaneyi seçmeniz uygun olacaktır. Bunun yanında, doktorunuzla kurduğunuz ilişki çok önemlidir. Sorularınıza cevap alabileceğiniz ve yanında kendinizi iyi hissedeceğiniz bir doktorla tedavi sürecinizi yönetmeniz, yaşam boyu sürdürülecek bir ilişki olması açısından önemlidir. Başlangıçta seçtiğiniz hastane ve doktordan memnun kalmamanız durumunda, bir başka hastane ve doktor seçme hakkınızı kullanmanızı öneririm. Aşağıdaki listeden kendiniz için en uygun olan hastaneyi seçebilirsiniz. Hastaneler rastgele sıralanmıştır.

İstanbul:

İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi Hastanesi
İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanesi
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi
Haseki Eğitim ve Araştırma Hastanesi
İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Bezmialem Vakıf Üniversitesi Tıp Fakültesi Hatsanesi
Şişli Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Haydarpaşa Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Göztepe Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Dr. Lütfi Kırdar Kartal Eğitim ve Araştırma Hastanesi

İzmir:

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi
Bozyaka Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi

Ankara:

Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi
Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi
Ankara Numune Eğitim ve Araştırma Hastanesi

Diğer İller:

Diğer illerde üniversite hastanelerine başvurmalısınız. Ancak bazı illerdeki üniversite hastaneleri HIV enfeksiyonunun takip ve tedavisi için gerekli altyapıya sahip değiller. Bu durumda sizi bölgenizdeki en yakın hastaneye sevk edeceklerdir. Bulunduğunuz şehre en yakın hastane seçenekleri için hivveaids@gmail.com ya da www.facebook.com/Pozitifizorg adreslerinden bize ulaşabilirsiniz. 

Pozitifiz Facebook sayfasını takip edin!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder