BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

Dünyada yaklaşık 10 milyon HIV pozitifin ilaçlara erişimi olmadığı için çaresizce ölümü beklediğini, oysa ki tedavi gören HIV pozitif bir kişinin herkes kadar sağlıklı ve uzun bir yaşam sürdürebileceğini...

8 Temmuz 2012 Pazar

HIV'de Temas Sonrası ve Öncesi Önleyici İlaç Tedavisi (Profilaksi)

Temas Sonrası Profilaksi:

HIV'e maruz kalan ya da kaldığı düşünülen kişilere uygulanan önleyici tedaviye temas sonrası profilaksi denir. Genellikle;

  • Sağlık alanında çalışanların karşılaşabileceği iğne batması, 
  • Eşlerden/parnerlerden birinin HIV pozitif olduğu ve cinsel birleşme sırasında kondom/prezervatif patlaması durumlarında
  • HIV yayılımının yüksek olduğu ülkelerde tecavüz mağdurlarına uygulanır.

Bu tedavi HIV pozitiflerin kullandığı Antiretroviral ilaçların 28 gün süreyle kullanılmasını gerektirir. Riskli temastan sonra olabildiğince erken ve en fazla 72 saat içinde tedaviye başlanması gerekir. Temas sonrası profilaksi olarak genellikle Truvada ve Kaletra ya da Combivir ve Kaletra adlı ilaçların birlikte kullanılması önerilir. Temas sonrası profilaksi %100 koruma sağlamamakla birlikte uluslararası tedavi klavuzları, yukarıda tanımlanan durumlarda bu tedavinin alınmasını önermektedir. Eş/partnerin HIV pozitif olup olmadığının bilinmediği durumlarda bu tedavi genellikle önerilmez. 
Eş/partneriniz HIV pozitif ise ve cinsel ilişki sırasında kondom patlaması/yırtılması yaşadıysanız, eş/partnerinizin sağlık hizmeti aldığı hastaneye/doktora hemen başvurmalı ve risk analizinin yapılması neticesinde doktorunuzun önerdiklerini uygulamalısınız. İlaçlara başlama kararı alınırsa, ilaçların olası yan etkileri hakkında bilgilenmeniz önemlidir. Sosyal güvenceniz varsa herhangi bir ücret ödemeniz gerekmeyecektir. 


Temas Öncesi Profilaksi:

Yapılan son çalışmalar, Truvada adlı Anti HIV ilacının temas öncesi profilaksi olarak kullanılması durumunda %50-70 oranında HIV bulaşmasını düşürdüğü yönünde. Bu çalışmalar sonrasında , FDA (ABD'de ilaçları onaylayan kurum) Truvada'nın temas öncesi profilaksi olarak kullanılması yönünde tavsiye kararı aldı. Bu tavsiye kararı, erkeklerle cinsel ilişkiye giren erkekler, eş/partnerlerden birinin HIV pozitif olduğu çiftler ve cinsel yolla HIV'e maruz kalma olasılığı yüksek olan kişilerle sınırlandırıldı. İlacın yüksek fiyatlı oluşu (30 adet/kutu/1000 TL civarında) ve %100 koruma sağlamaması sebebiyle konu hala tartışmalı olarak kabul edilmektedir.

Pozitifiz Facebook sayfasını takip edin!

2 yorum :

  1. Ben Asheley Beckett, 2009 yılında HIV ile sözleşme imzaladım Doktorum tarafından HIV için olası bir tedavi olmadığını söyledim. ARV'lerimi almaya başladım, CD4'üm 77 idi. Dr ABAI'nin bir web sitesini gördüm, ayrıca HIV hakkında şifalı bitki tedavisi kullanması üzerine birçok referansını gördüm. Ona başvurdum ve sorunlarımı söyledim, bana bitkisel ilaç gönderdi ve ondan sonra yedi gün boyunca aldım, sonra bir kontrol için gittim ve olumsuz davrandım. Ilacın hiçbir yan etkisi yoktur, ilacı alan Dr Abai web sitesini ziyaret ederken özel bir diyet yoktur: http://drabaiherbalcure.webs.com ve onun WHATS-APP NUMARASI +2348156769001 ile iletişime geçin ya da ona e-posta yoluyla ulaşın (DRABAIHERBALCURE@YAHOO.COM)

    YanıtlaSil
  2. bir arkadasimda bu hiv ilaclari var fazladan

    YanıtlaSil